Jak vybrat ty správné pneumatiky na elektrokoloběžku a prevence defektů

Jak vybrat nové pneu na elektrokoloběžku?

Ano, v dnešním článku si vysvětlíme důležité informace při výběru nových pneumatik na elektrickou koloběžku. V první řádě je důležité podotknout, že řada koloběžek nemá žádné odpružení, a tak je pneumatika jediné místo, které slouží k vytvoření komfortu při jízdě. Další velice podstatným faktorem je přilnavost pneumatiky, kterou převážně určuje materiál, ze kterého je pneumatika vyrobena a dále také vzorek, který pomáhá zvyšovat adhezi neboli přilnavost, při zhoršených podmínkách, například při dešti.

Začneme popořadě a to tím nejdůležitějším - výběrem správného rozměru pneumatiky.

Elektrické koloběžky bývají někdy kategorizovány podle velikosti kol, kterými jsou osazeny. Tento rozměr určuje jak velká jsou kola v průměru a je uváděn v palcích. Většina elektrokoloběžek má velikost kol v rozmezí od 8 do 11 palců. Velikost kola do jisté míra také souvisí s velikostí ráfku (motoru), na který se pneumatika nazouvá. Ovšem zde nastává komplikace, protože řada elektrokoloběžek může použít různé průměry kol například 8,5" i 10" palců. Tento rozdíl je způsoben výškou profilu pneumatiky, což je další podstatný rozměr pneumatiky, který určuje rozdíl mezi vnějším rozměrem pneumatiky a koncem ráfku. 

Obrázek vysvětlení

Nepříjemnosti při výběru pneumatiky způsobuje to, že někteří výrobci uvádí celkový průměr kola a jiní velikost ráfku, na který se obouvá. 

Posledním rozměrem je šíře pneumatiky, která také v řadě případů bývá variabilní a lze použít více rozměrů avšak vždy jste limitováni konstrukcí koloběžky.

 

Bezdušová pneumatika? Pneumatika plná a pneumatika s duší! Jak to tedy je?

Dnes a denně odpovídáme zákazníkům na dotazy ohledně bezdušových pneumatik. Pojďme si to tedy vysvětlit.

1. Pneumatika s duší

Klasický způsob použití vnějšího pláště a vnitřní duše. Tento způsob asi není nutné příliš vysvětlovat, ale můžeme si alespoň zmínit jaké jsou výhody a nevýhody tohoto použití. 

Výhody:

Nevýhody:

+ jednoduché použití nevyžaduje speciální pneumatiky - při porušení duše dochází k úniku vzduchu
+ některé koloběžky, mají ráfky, které se šroubují od sebe a neleze tudíž použít jiné řešení - díky tření mezi duší a pláštěm vzniká tření a plášť se může přehřívat a snižovat přilnavost
+   - k proražení duše může dojít i při přejezdu obrubníku nebo přejezdu výmolu, proto je důležité kontrolovat tlak, vyšší tlak tomuto proražení obecně předchází

2. Bezdušová pneumatika

Hned na začátek si pojďme vyvrátit největší omyl: bezdušová pneumatika má v sobě vzduch - ano i bezdušová pneumatika může udržet tlak a to díky speciální vnitřní straně, která dokáže přilnout k ráfku a tím lze plášť nafouknout, ale je nutné použít současně bezdušový ventilek.

 

3. Pneumatika plná

Tato pneumatika sebou nese řadu kompromisů na straně komfortu i přilnavosti při jízdě. Na druhou stranu je naprosto bezúdržbová. 

Cena pneumatiky, materiál a konstrukční řešení pneumatik.

 

Zpět do obchodu
×

Splátková kalkulačka ESSOX